Maanantai 18.03.2019

HPK KIEKKONAISET ENSIMMÄISENÄ NAISJOUKKUEENA IIHF:N PILOTTIIN!

HPK Kiekkonaiset ovat päässeet ensimmäisenä naisten joukkueena mukaan Kansainvälisen jääkiekkoliiton (IIHF) ”Partnership for Progress Program” - pilottiin, jossa kehitetään seurojen välistä yhteistyötä eri maiden ja sarjatasojen välillä monipuolisesti.

Kiekkonaisten ”iskuryhmä” lähtee ensi viikolla pohjoiseen ja kohteena on yhteistyö-tapahtuma norjalaisten kanssa Tromsøssa. Matkalla ryhmä pysähtyy myös Enontekiössä, jossa on ohjelmassa tyttökiekkoa promoava pieni tapahtuma.

Norjalaiset puolestaan saapuvat vastavuoroisesti Hämeenlinnaan elokuussa ammentamaan oppeja ja pelaamaan näytösottelun Kiekkonaisia vastaan.

”Meille on erittäin tärkeää, että naisten jääkiekko on myös mukana näissä projekteissa ja kiitämmekin HPK Kiekkonaisia ja Tromsø A-Damlagetia heidän panoksestaan tähän projektiin, sanoo IIHF:n jäsenkehityspäällikkö Aku Nieminen”.

”HPK Kiekkonaisten tavoite on lisätä ja uudistaa naisten jääkiekon näkyvyyttä ja toimintaa omalla esimerkillä ja panostamme jatkossakin resursseja yhteistyöhön eri maiden seurojen kanssa, koska yhteistyön myötä pystymme tarjoamaan myös pelaajillemme ainutkertaisia kokemuksia ja valmennuksen välisessä yhteistyössä on myös monipuolisia mahdollisuuksia, sanoo HPK Kiekkonaisten markkinointipäällikkö Jyrki Rantanen”.

Lisätietoja projektista alla olevaa logoa klikkaamalla:

Kuvituskuva yllä ©Tomi Jokela